Brink









Brink ialah permainan baru, FPS futuristik dari studio Quake Wars iaitu Splash Damage, yang telah mencuba sedaya upaya menyuntik beberapa personaliti ke dalam genre ini yang mudah diramalkan. Brink mengambil tempat pada tahun 2035 dalam satu kota terapung dipanggil The Ark perlindungan terakhir kemanusiaan selepas Bumi mendekati kemusnahan total. Dua puak-puak yang bermusuhan, Security dan Resistance, bersaing rapat dalam satu percubaan untuk menewaskan satu sama lain dan mengawal The Ark. Apa yang membezakan Brink berbanding FPS yang lain ialah pemainpemain tidak memainkan peranan watak seorang penyokong ditetapkan. Mereka mewujudkan sendiri alat pengkhususan watak dalam permainan. Anda boleh membuat pilihan dari satu pelbagai jenis pakaian, bentuk muka, fesyen rambut, parut-parut, senjata-senjata, tatu, dan tambahan aneh seperti pembebat berdarah. Anda boleh memilih perlumbaan dan memilih juga antara dua puak dan bermain seluruh kempen permainan dalam kedua-dua puak.
Brink bermula dengan sebuah lapangan terbang terbengkalai betul-betul di luar The Ark. Pergerakan animasi berjalan dengan baik dengan penggunana sistem SMART (Smooth Movement Across Random Terrain) dalam permainan. Sistem kelihatan lancar seperti Edge Mirror, di mana melompat dari platform ke satu platform yang dicapai dengan memindahkan kamera ke arah di mana anda mahu watak anda pergi.

Kemudian aksi bergerak ke kawasan dok The Ark, di mana ia menunjukkan peranan pertempuran yang berbeza dalam kumpulan Security. Permainan ini memperkenalkan sesuatu baru dalam unsur gameplay, dan ia nampaknya lebih lancar. Sebaik sahaja anda telah memilih satu kumpulan, pemain-pemain juga akan berupaya memilih satu kelas pertempuran dalam kumpulan itu. Misalnya, bermula dengan misi dockyards sebagai satu pengendali kemudian bangkit untuk mengubah kelasnya ketika dia mara ke hadapan apabila ketua pasukannya membayangkan yang pasukan itu boleh benar-benar menggunakan seorang jurutera untuk menyahaktifkan suis dan membaiki satu bahan letupan. Bila ini berlaku, pemain-pemain akan perlu mencari salah satu pos arahan dan melakukan perubahan kelas seperti yang dikehendaki. Antara seorang jurutera dan seorang askar, pemilihan jurutera adalah lebih baik kerana ia mempunyai faedah-faedah tersendiri dan susun atur senjata yang berbeza. Menu kelas juga menunjukkan mata pengalaman para pemain yang mereka terima untuk menjadi satu kayu ukur kelas tertentu dan melengkapkan misi.


Pertempuran Brink adalah dalam bentuk FPS asas yang mana ia banyak aksi tempur dan musuh-musuh mengambil masa untuk ditumpaskan. Bagaimanapun, objektif-objektif sentiasa berubah bergantung kepada kedudukan pemainpemain dan apa mereka melakukan, dan sering ada keperluan untuk melakukan perubahan kelas. Demikian, jika anda seorang jurutera, anda kurang melakukan tembakan dan lebih kepada pembaikan. Terdapat juga beberapa senapang hebat (seperti pelancar grenad), dan banyak lagi.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...